ПРОЄКТ РІШЕННЯ
Про прийняття прав Засновника, прийняття у комунальну власність, зміну найменування та затвердження Статуту комунального підприємства «Глибоцька районна комунальна друкарня» у новій редакції.
УКРАЇНА
ГЛИБОЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
17 СЕСІЯ
VIIІ СКЛИКАННЯ
РІШЕННЯ
ПРОЄКТ
від _________ 2021 року № _________
Про прийняття прав Засновника, прийняття у комунальну власність, зміну найменування та затвердження Статуту комунального підприємства «Глибоцька районна комунальна друкарня» у новій редакції. |
Керуючись статтями 43, 60 та пунктом 10 розділу V Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання рішення Чернівецької районної ради від 17.09.2021 року №119-7/21, враховуючи рекомендації постійних комісій від _____ 2021 року, селищна рада
ВИРІШИЛА:
- Прийняти права Засновника комунального підприємства «Глибоцька районна комунальна друкарня» (ЄДРПОУ 02469764) та прийняти у комунальну власність Глибоцької територіальної громади закріплене за комунальним підприємством «Глибоцька районна комунальна друкарня» майно, рухоме майно (основні засоби, фонди та матеріальні цінності).
- Змінити найменування комунального підприємства «Глибоцька районна комунальна друкарня» на комунальне підприємство «Друкарня Глибоцької селищної ради» (ЄДРПОУ 02469764).
- Затвердити у новій редакції Статут комунального підприємства «Друкарня Глибоцької селищної ради» (додається).
- Уповноважити керівника комунального підприємства «Друкарня Глибоцької селищної ради» (Славута І.М.) надати необхідні документи суб’єкту державної реєстрації для здійснення реєстраційних дій.
- Визнати Рішення Глибоцької селищної ради від 24 грудня 2020 року №70-2/20 «Про входження до складу засновників та затвердження статуту Глибоцької районної комунальної друкарні в новій редакції» та від 12 жовтня 2021 року № 829-13/21 «Про затвердження Статуту комунального підприємства
«Глибоцька районна комунальна друкарня» у новій редакції та зміну найменування» такими, що втратили чинність. - Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійні комісії селищної ради з фінансово-економічних питань, бюджету, житлово-комунального господарства, підприємницької діяльності, комунальної власності та інвестицій (Колотило Ю.Т.), та з питань регламенту, депутатської діяльності, правопорядку, гуманітарних, соціально-культурних та кадрових питань (Крайська Д.Г.).
Глибоцький селищний голова Григорій ВАНЗУРЯК
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Глибоцької селищної ради
від «___»_________________№_____
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
ДРУКАРНЯ ГЛИБОЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
(нова редакція)
смт.Глибока
2021 р.
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. КомунальнЕ підприємствО «Друкарня Глибоцької селищної ради» (надалі - Підприємство) є комерційним унітарним комунальним підприємством.
1.2. Засновником Підприємства від імені Глибоцької селищної територіальної громади виступає Глибоцька селищна рада Чернівецького району Чернівецької області, розташована за адресою: Чернівецька область, Чернівецький район, смт. Глибока, вул. Шевченка, 1, ЄДРПОУ – 04417004 (надалі – Засновник, Рада).
1.3. Підприємство є підпорядкованим, підзвітним та підконтрольним Засновнику. Виконавчий орган, до сфери управління якого належить Підприємство, визначається рішенням Ради.
1.4. Підприємство засноване на базі майна, що знаходиться у комунальній власності Засновника.
1.5. Підприємство є самостійною госпрозрахунковою юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий рахунок в банку, печатку і штамп зі своїм найменуванням.
1.6. Підприємство у своїй діяльності керується Конституцією та актами законодавства України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, розпорядженнями та наказами уповноважених органів виконавчої влади, цим Статутом, рішеннями Ради, а у випадках, передбачених законодавством та цим Статутом, – розпорядчими актами виконавчого органу, до сфери управління якого належить Підприємство.
1.7. Повне найменування Підприємства українською мовою: Комунальне підприємство «Друкарня Глибоцької селищної ради».
Скорочене найменування Підприємства українською мовою: КП «Глибоцька друкарня».
1.8. Місцезнаходження Підприємства: Чернівецька область, Чернівецький район, смт. Глибока, вул. Глибоцька, 5 (код ЄДРПОУ 02469764).
1.9. Підприємство створено на невизначений строк.
2. Мета, предмет і види діяльності
- Мета діяльності Підприємства - отримання прибутку.
- Підприємство здійснює діяльність, передбачену законодавством України та цим Статутом.
- Види діяльності Підприємства:
- поліграфічна діяльність і надання пов'язаних із нею послуг;
- роздрібна торгівля інформаційним і комунікаційним устаткованням, іншими товарами у спеціалізованих магазинах,
- видавнича діяльність;
- надання інформаційних послуг;
- інші допоміжні комерційні послуги
- Організація та проведення з’їздів, конгресів, симпозіумів, науково-практичних конференцій, наукових форумів, круглих столів, семінарів тощо;
- Навчально-методична, науково-дослідницька робота;
- Здійснення іншої не забороненої законодавством діяльності, необхідної для належного забезпечення та підвищення якості функціонування Підприємства.
- Для здійснення своєї мети і виконання основних видів діяльності Підприємство має право:
- укладати від свого імені господарські та інші договори з юридичними і фізичними особами на території України і за кордоном, в т.ч. на здійснення зовнішньоторговельних, експортно-імпортних операцій, бартерних і компенсаційних угод;
- укладати з юридичними і фізичними особами, в т.ч. іноземними договори підряду, купівлі-продажу, обмін, найм, доручення, комісії та інше;
- купувати, продавати, обмінювати, надавати і одержувати в користування майно на договірних засадах з юридичними і фізичними особами для спільної діяльності;
- купувати і реалізувати цінні папери; користуватися кредитами банків, в т.ч. іноземних;
- списувати з балансу основні фонди, якщо вони зносилися або морально застаріли, або іншим чином втратили свою чинність;
- відкривати розрахункові та інші рахунки в будь-якому банку для здійснення всіх видів розрахункових, кредитних і касових операцій;
- встановлювати для робітників відділу додаткові пільги по відпустках, соціальному страхуванню, оплачувати відпочинок, навчання, лікування і т.п.;
- будувати і купувати для працівників Підприємства житлові будинки, квартири, вкладати частину коштів в будівництво об'єктів господарського, житлового і культурно-побутового призначення, в т.ч. на дольових засадах з державними, кооперативними та іншими підприємствами і організаціями, представляти позики, в т.ч. безпроцентні (в залежності від фінансового становища Підприємства);
- надавати і одержувати від різних юридичних і фізичних осіб (в т.ч. іноземних) матеріальну допомогу у вигляді майна і грошових коштів;
Підприємство може здійснювати й іншу не заборонену чинним законодавством діяльність в т.ч. надавати комунальне майно в оренду.
3. Виробнича та фінансова діяльність Підприємства
- Підприємство самостійно розробляє і затверджує економічно доцільну структуру діяльності, самостійно розпоряджається продукцією та доходами.
- Підприємство за бажанням своїх членів, погодженим із Засновником, може створювати самостійні госпрозрахункові колективи і надавати їм можливість самостійно реалізовувати вироблену та придбану продукцію, використовувати одержані прибутки.
- Підприємство може на добровільних засадах, не втрачаючи своєї самостійності за рішенням зборів колективу, вступити до складу об'єднань, асоціацій, виробничих, наукових та інших систем, представницьких органів за погодженням засновника.
- Підприємство має право вступати в договірні відносини з будь-якими державними, громадськими та приватними організаціями, підприємствами, установами, з окремими громадянами, вибирати партнерів, в т.ч. іноземних. Спори, що виникають при виконанні договорів, розглядаються судом, господарським судом. Втручання у господарську діяльність збоку державних, громадських і політичних органів, політичних партій і рухів не допускається, крім випадків передбачених законодавством України.
- Підприємство самостійно визначає види, розміри і порядок формування та використання фондів та резервів після оподаткування та проведення обов’язкових платежів.
- Підприємство здійснює володіння, користування та розпорядження своїм майном згідно цього Статуту та рішень Засновника відповідно до чинного законодавства.
- Основним показником фінансової діяльності є прибуток.
- Всі розрахунки і виплати (включаючи платежі до бюджету і виплати заробітної плати) проводяться в календарній черговості надходження розрахункових документів.
- Підприємство здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, веде статистичну звітність, визначену законодавством.
- Контроль за окремими сторонами діяльності Підприємства здійснює державна податкова адміністрація, інші органи, відповідно до законодавства України.
- Службові особи організацій та органів, що проводять перевірку, несуть відповідальність за розголошення комерційної таємниці Підприємства згідно закону.
- Підприємство має право використовувати найману працю.
- Підприємство відповідає по зобов'язаннях всім належним йому майном. Засновники не відповідають за борги Підприємства. Підприємство не несе відповідальність за борги Засновника.
4. Органи управління
- Управління Підприємством здійснюється відповідно до Статуту на основі поєднання прав власників щодо господарського використання їх майна і принципів самоврядування трудового колективу.
- До компетенції Засновника належить:
- прийняття рішення про внесення змін в Статут Підприємства;
- призначення, звільнення, притягнення до дисциплінарної та матеріальної відповідальності керівника Підприємства;
- створення, реорганізація та ліквідація дочірніх підприємств, затвердження їх статутів;
- прийняття рішення про проведення позачергової ревізії діяльності Підприємства;
- прийняття рішення про випуск Підприємством своїх цінних паперів; призначення незалежного аудитора;
- прийняття рішення про припинення діяльності Підприємства, призначення ліквідаційної комісії, затвердження ліквідаційного балансу.
- Засновник може приймати до вирішення будь-які інші питання, що стосуються діяльності Підприємства.
- Засновник може приймати рішення про передачу частини належних їй повноважень до компетенції її виконавчих органів та компетенції керівника Підприємства.
- Виконавчим органом Підприємства, який здійснює безпосереднє керівництво діяльністю Підприємства, є Директор Підприємства (далі - Директор).
- Директор призначається Засновником або уповноваженим органом. Умови праці Директора визначаються трудовим контрактом.
- Директор в силу своєї компетенції:
- здійснює оперативне керівництво роботою Підприємства у відповідності з програмою Підприємства;
- без доручення діє від імені Підприємства, представляє його у всіх установах, підприємствах та організаціях, відкриває в банках розрахункові та інші рахунки, видає доручення;
- самостійно укладає договори (контракти) (з урахуванням положень п.4.2 цієї статті);
- приймає та звільняє працівників згідно з штатним розкладом ( з урахуванням положень п. 4.2 цієї статті);
- приймає рішення та видає накази по оперативних питаннях внутрішньої діяльності Підприємства;
- здійснює будь-які інші дії, необхідні для досягнення цілей Підприємства, за виключенням тих, які згідно з цим Статутом, прямо закріплені Засновником.
- Компетенція і повноваження трудового колективу Підприємства та його виборних органів
- Компетенція та повноваження трудового колективу Підприємства та його виборчих органів визначаються згідно чинного законодавства України.
- Свої повноваження трудовий колектив Підприємства реалізує через загальні збори трудового колективу. Загальні збори вважаються повноважними, якщо у них приймає участь не менше 2/3 членів трудового колективу. Рішення загальних зборів вважаються прийнятими, якщо за них проголосувало не менше половини присутніх.
- На підставі відповідного рішення загальних зборів трудового колективу Підприємства може бути обрано виборчий орган (Раду трудового колективу Підприємства), що має право представляти інтереси трудового колективу Підприємства.
- Компетенція та повноваження Ради трудового колективу Підприємства встановлюються за рішенням загальних зборів трудового колективу Підприємства.
- Оплата праці
- Підприємство самостійно визначає фонд, форми системи і розміри оплати праці, об’єму та умов виконання робіт.
- Трудові доходи працівників визначаються угодою між адміністрацією без обмеження їх зростання.
- Мінімальний розмір оплати праці не може бути меншим за розмір мінімальної заробітної плати, встановленого законодавством України.
- Фонд оплати праці формується з частини залишку госпрозрахункового доходу і розподіляється на виплату:
- помісячної заробітної плати;
- відпускних;
- заохочень окремим працівникам;
- одноразових винагород, допомог.
6.5. Конкретні розміри виплат проводяться по кошторису, погодженому зборами колективу.
- Утворення і використання майна Підприємства
- Майно Підприємства становлять основні фонди та оборотні кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства.
- Джерелами формування майна Підприємства є:
грошові та матеріальні вклади його засновника;
доходи, одержані в результаті господарської діяльності;
доходи по цінних паперах;
кредити банків та інших кредиторів;
інші джерела, не заборонені законодавством України. - Майно Підприємства належить йому на праві господарського відання.
- Підприємство, з дотриманням вимог чинного законодавства та цього Статуту має право продавати і передавати іншим підприємствам, організаціям та установам, обмінювати, здавати в оренду, надавати безоплатно в тимчасове користування або в позику належні йому будинки, споруди, устаткування, транспортні засоби, інвентар, сировину та інші матеріальні цінності, а також списувати їх з балансу.
- Розподіл прибутку та порядок покриття збитків Підприємства
8.1. Прибуток Підприємства утворюється з надходжень від господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат і витрат на оплату праці. З балансового прибутку Підприємства вносяться передбачені законодавством України податки та інші платежі до бюджету, а також сплачуються проценти по кредитах банків та по облігаціях.
- Порядок використання чистого прибутку визначається Підприємством за погодженням з Засновником. Рішенням засновника може встановлюватись відповідно до чинного законодавства особливий порядок використання чистого прибутку Підприємства.
- Збитки Підприємства відшкодовуються за рахунок резервного фонду, а у випадках, коли коштів резервного фонду не вистачає, за рахунок інших коштів, котрі є у Підприємства, а при нестачі цих коштів - за рахунок реалізації майна Підприємства.
- Фінансові та кредитні відносини
- Підприємство має право відкривати розрахункові (поточні) та інші рахунки для зберігання грошових коштів, здійснення всіх видів операцій у будь-яких банках України та інших держав за своїм вибором і за згодою цих банків у порядку, що встановлюється Національним банком України.
- Підприємство користується банківським кредитом на комерційній договірній основі. Підприємство може надавати банку на договірній основі право використовувати свої вільні кошти і встановлювати проценти за їх використання.
- Підприємство самостійно встановлює черговість і напрями списання коштів з власних рахунків, яке здійснюється установами банків за дорученням Підприємства, крім випадків, передбачених законами України. Розрахунки Підприємства за своїми зобов'язаннями провадяться через установи банків у порядку, встановленому Національним банком України відповідно до чинного законодавства України.
- Ціни і ціноутворення
- Підприємство реалізує свою продукцію, роботи, послуги, майно за цінами та тарифами, що встановлюються самостійно або на договірній основі, а у випадках, передбачених законодавством, - за державними цінами та тарифами.
- Фінансовий рік
- Фінансовий рік Підприємства співпадає з календарним роком.
- Облік та звітність Підприємства. Контроль за діяльністю Підприємства
- Підприємство здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, веде статистичну звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку та статистичної звітності визначається відповідним законодавством.
- У межах повноважень, встановлених чинним законодавством України, контроль за фінансово-господарською діяльністю Підприємства здійснюють державні контролюючі органи.
- Засновник або уповноважений ними орган має право перевіряти фінансово-господарську діяльність Підприємства або приймати рішення про залучення до виконання вказаної перевірки незалежного аудитора (аудиторської фірми).
- У випадках, передбачених чинним законодавством України, перевірка фінансово-господарської діяльності Підприємства обов'язково здійснюється за участю аудитора (аудиторської фірми).
- Соціальна діяльність Підприємства
- Питання соціального розвитку, включаючи поліпшення умов праці, життя і здоров'я, гарантії обов'язкового медичного страхування членів трудового колективу та їх сімей, вирішуються трудовим колективом за участю Засновника або уповноваженого ним відповідно до Статуту Підприємства, колективного договору та законодавчих актів України.
- Розбіжності, що виникають при укладанні або виконанні колективного договору, вирішуються у порядку, встановленому законодавчими актами України. Сторони, які уклали колективний договір, не менше двох разів на рік взаємозвітують про його виконання на зборах трудового колективу.
- Підприємство зобов’язане забезпечити для всіх працюючих на Підприємстві безпечні та нешкідливі умови праці і несе відповідальність у встановленому законодавством порядку за шкоду, заподіяну їх здоров'ю та працездатності.
- Підприємство має право самостійно встановлювати для своїх працівників додаткові відпустки, скорочений робочий день та інші пільги.
- Умови ліквідації та реорганізації Підприємства
- Ліквідація та реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) Підприємства провадяться з дотриманням вимог антимонопольного законодавства за рішенням Засновників, а у випадках, передбачених чинним законодавством України, за рішенням Засновника за участю трудового колективу, чи за рішенням суду або господарського суду.
- Підприємство ліквідується також у випадках:
- визнання його банкрутом;
- якщо прийнято рішення про заборону діяльності Підприємства через невиконання умов, встановлених законодавством, і в передбачений рішенням строк не забезпечено додержання цих умов або не змінено вид діяльності;
- якщо рішенням суду будуть визнані недійсними статут і рішення про створення Підприємства;
- на інших підставах, передбачених законодавчими актами України.
- При реорганізації та ліквідації Підприємства звільнюваним працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до трудового законодавства України.
- У разі злиття Підприємства з іншим підприємством усі майнові права та обов'язки кожного з них переходять до підприємства, яке виникло в результаті злиття.
- При приєднанні Підприємства до іншого підприємства до останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаного Підприємства.
- У разі поділу Підприємства до нових підприємств, які виникли в результаті цього поділу, переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов'язки реорганізованого Підприємства.
- При виділенні з Підприємства одного або кількох нових підприємств до кожного з них переходять за роздільним актом (балансом) у відповідних частинах майнові права і обов'язки реорганізованого Підприємства.
- При перетворенні Підприємства в інше підприємство до підприємства, яке щойно виникло, переходять усі майнові права і обов'язки колишнього Підприємства.
- Підприємство вважається реорганізованим або ліквідованим з моменту виключення його з державного реєстру України.
- Ліквідаційна комісія
- Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Засновником або уповноваженим ними органом, а у випадках банкрутства та припинення діяльності Підприємства за рішенням суду або господарського суду - ліквідаційною комісією, що призначається цими органами.
За рішенням Засновника або уповноваженого ними органом ліквідація може проводитись самим підприємством в особі його органу управління. - Засновник, суд або господарський суд, який прийняв рішення про ліквідацію Підприємства, встановлює порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторів, який не може бути менше двох місяців з моменту оголошення про ліквідацію.
- У разі визнання підприємства банкрутом його ліквідація проводиться згідно з ліквідаційною процедурою, передбаченою чинним законодавством.
- З дня призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження по управлінню справами Підприємства. Ліквідаційна комісія вміщує в офіційній пресі за місцезнаходженням Підприємства публікацію про його ліквідацію і про порядок та строк заяви кредиторами претензій. Поряд з цією публікацією ліквідаційна комісія зобов'язана провести роботу по стягненню дебіторської заборгованості Підприємству і виявленню претензій кредиторів з повідомленням останніх про ліквідацію Підприємства.
- Ліквідаційна комісія (орган, що проводить ліквідацію) оцінює наявне майно ліквідовуваного підприємства і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс і подає його Засновнику, або уповноваженому нею її виконавчому органу, або органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинна бути підтверджена аудитором (аудиторською фірмою).
- Ліквідація Підприємства здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Засновником або уповноваженим ними органом, а у випадках банкрутства та припинення діяльності Підприємства за рішенням суду або господарського суду - ліквідаційною комісією, що призначається цими органами.
- Розподіл коштів Підприємства при його ліквідації
- Претензії кредиторів до ліквідовуваного Підприємства задовольняються з майна Підприємства. При цьому в першочерговому порядку задовольняються борги перед бюджетами і компенсуються витрати на відновлення природного середовища, якому завдало шкоди ліквідоване Підприємство.
- Претензії, виявлені і заявлені після закінчення строку, встановленого для їх заяви, задовільняються з майна Підприємства, що залишилось після задоволення першочергових претензій, виявлених претензій, а також претензій, заявлених у встановлений строк.
- Претензії, не задоволені за браком майна, вважаються погашеними. Погашеними вважаються також претензії, які не визнані ліквідаційною комісією, а також за умови, якщо кредитори протягом місячного строку від дня одержання повідомлення про повне або часткове невизнання претензії не подадуть позови до суду або арбітражного суду про задоволення їх вимог.
- Майно, що залишилось після задоволення претензій кредиторів і членів трудового колективу Підприємства, використовується за вказівкою Засновника або уповноваженого ними органом.
- У разі реорганізації Підприємства його права і обов'язки переходять до правонаступників.
- Розгляд спорів, пов'язаних з діяльністю Підприємства
- Спори Підприємства з своїми контрагентами вирішуються у відповідності з чинним законодавством.
- Внесення змін (доповнень) до Статуту Підприємства
- Внесення змін (доповнень) до Статуту Підприємства оформлюється шляхом викладення Статуту у новій редакції з додержанням вимог, встановлених чинним законодавством України.
- Затвердження Статуту у новій редакції Підприємства підлягає державній реєстрації.
- Набрання Статутом чинності
- Статут набирає чинності з моменту державної реєстрації.
Глибоцький селищний голова Григорій ВАНЗУРЯК